مشاوره و
راهنمایی

02166551011 (5 خط)
0935-7744777 (پیامرسان)

برند ها

آرمانی

ارتو پاریسی

آزارو

اسکادا

اسنتریک مولکولز

آمواج

ایو سن لورن

باربری

بای کیلیان

بریتنی اسپیرز

بولگاری

بوگارت

پاکورابان

تام فورد

تروزاردی

تیزیانا ترنزی

تیری موگلر

تیفانی

جیمی چو

دانهیل

دل پزو

دی اسکورد

دی کی ان وای

دیزل

دیور

دیویدف

روبرتو کاوالی

زارا

زرجف

ژان پل گوتیر

سالواتور فراگامو

جان آرتس

جنیفر لوپز

شنل

فرانسیس کرکدیجان

کلینیک

کاپتان بلک

کارولینا هررا

کریستیانو رونالدو

کاچارل

کرید

کلوین کلین

گرلن

گوچی

لالیک

لانکوم

لانوین

لویی ویتون

مارک جیکوبز

مارلی

مون بلان

مرسدس بنز

نارسیسو رودریگز

ناسوماتو

ورساچه

ویکتور اند رلف

ویکتوریا سکرت

هاوس آف سیلیج

هرمس

هوگو

خوش آمدید

در چه نقاطی از عطر و ادکلن استفاده نکنم؟ بررسی نقاط ممنوعه عطر زدن

بررسی نقاط ممنوعه عطر زدن

معمولا افراد به نقاطی مثل مچ دست‌ها، پشت گوش و گردن عطر می زنند که با توجه به وجود ضربان قوی در این نقاط پخش بو بیشتری نیز دریافت کنند. قوی بودن نبض انسان در این نقاط تاثیر قابل توجهی بر روی پخش بو دارد. اما گاهی اوقات افرادی به جای عطر زدن در این نقاط . این عطر زدن اشتباه، گاهی موجب ایجاد حساسیت‌های خفیف تا حتی شدید در افراد می‌شود. در واقع اغلب افراد تصور می‌کنند استفاده از عطر بیشتر و اسپری‌کردن آن بر تمام بخش‌های بدن، باعث ماندگاری عطرها می‌شود. ناگفته پیدا است این موضوع کاملا اشتباه بوده و برای جلوگیری از این اشتباه، باید نقاط ممنوعه عطر زدن را بشناسید و هرگز به آن‌ها عطر نزنید. در ادامه، نقاط ممنوعه عطر زدن و دلیل ممنوعیت هر کدام از آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد. با عطر آریانا همراه باشید…

 

نقاط ممنوعه عطر زدن

 

1- لباس: حبس شدن مولکول های عطر

اشتباهی که بسیاری انجام می دهند پاشیدن عطر روی لباس است. این موضوع موجب به جا ماندن عطر روی لباس و لک شدن می شود. البته که بسیار به کیفیت و غلظت آن عطر و ادکلن نیز مربوط می شود. به طور مثال عطرهای برند اسپرانس حتی با داشتن غلظت زیاد باز هم بر روی لباس ایجاد لک نمی کنند. البته این کار از پخش شدن عطر به طور مناسب هم جلوگیری می کند و به صورت کلی پیشنهاد نمی شود. در اغلب موارد، اسپری‌ کردن عطر روی لباس، میزان پخش و ماندگاری بو را کاهش خواهد داد. به همین خاطر، این روش قدیمی را فراموش کنید. از این پس، ادکلن‌های ارزش‌مند خود را روی لباس‌های‌تان اسپری نکنید و عطر زدن به سایر نواحی هم‌چون مچ‌ها، پشت لاله گوش و روی نبض‌ها را امتحان کنید.

 

نقاط ممنوعه عطر زدن

 

2- موها: الکل و خشکی مو ها

موی انسان یکی از بهترین جاهایی است که پخش بو رایحه عطر را بالا می برد. دلیل این موضوع این است که رشته های مو، اسانس عطر را به‌خوبی در هوا پخش می کنند. اما سوال مهم این است که آیا عطر برای مو ضرر دارد؟

باید بدانید الکل موجود در عطر، باعث خشک‌شدن موها و آسیب به آن‌ها می‌شود. به همین خاطر، عطر زدن به مو کاملا اشتباه است. برای داشتن موهایی خوش‌بو، بهتر است از ماسک‌های مو و از آن بهتر، عطرهای مختص به مو استفاده کنید. با این روش علاوه بر بوی خوش و ملایم ادکلن خود، موهای شما نیز عطر و رایحه خوبی را پخش خواهند کرد.

3- صورت: آلرژی و حساسیت

می توان گفت بدترین جایی که می توان از عطر و ادکلن استفاده کرد صورت است. به صورت کلی ادکلن زدن به دهان یا اطراف آن و همچنین چشم‌ها و اطراف آن و البته کمی پایین‌تر از بینی، همه روش‌های اشتباه عطر زدن هستند. استفاده از ادکلن‌های بر پایه الکل در این نواحی، احتمال ابتلا به انواع مسمومیت را افزایش می‌دهد. نکته اصلی اینکه به دلیل شیمیای بودن عطر و ادکلن علایم حساسیت مثل خارش، سوزش، تورم و قرمزی در چشم ها به وجود می آید.

با توجه به تمام این موارد شما باید حتما دقت کنید که عطر و ادکلن را اصلا به نواحی صورت خود اسپری نکنید. خیالتان راحت باشد که با استفاده از روش درست عطر زدن به پخش بو ایده آن خواهید رسید.

 

4- اطراف گردن: پرطرفدار ترین نقطه

گردن جای بسیار خوبی برای زدن عطر است. این بخش به دلیل عبور رگ‌های اصلی و وجود نبض، بهترین و ماندگارترین حالت ادکلن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از گذشته تا کنون عطر زدن بر روی نبض یکی از بهترین راهکار ها برای تجربه پخش بوی بالای عطر بوده است. شاید شما نیز با این سوال مواجه شده باشید که چرا عطر را روی نبض می‌زنند و دلیل ماندگاری عطر در این مناطق چیست؟ در پاسخ باید به شما بگوییم عبور جریان خون در رگ‌ها و شدت آن در نبض‌ها، باعث گرمای بیشتر این نواحی در بدن می‌شود. به همین خاطر، ادکلن در این نواحی به‌دلیل گرمای بیشتر، کم‌کم تبخیر شده و پخش بوی بسیار بیشتری خواهد داشت. قرارگرفتن سلول‌های این بخش در معرض این گرما، باعث نفوذ بهتر مواد عطر شده و ماندگاری عطر هم در ادامه افزایش می یابد.

البته عطر زدن روی گردن، برای همه مردم مناسب نیست. معمولا عطرها و ادکلن‌ها از ترکیبات مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از افراد به مواد موجود در عطر و ادکلن حساسیت دارند و برخورد این مواد با پوست باعث آزارشان می شود. بنابراین اگر دارای پوست حساس و نازک هستید، از عطر زدن بر گردن و اطراف آن خودداری کنید.

هرچند در برخی پوست‌های حساس، ممکن است حساسیت به عطر در هر بخشی از بدن رخ دهد. نشانه‌های حساسیت به عطر، شامل سوزش، قرمز شدن، خارش، تورم و برخی مواقع التهاب و جوش‌زدن است. در مطلب حساسیت به عطر، این موارد را به‌صورت کامل بررسی کردیم. بی‌شک بروز علائم حساسیت دقایقی پیش از ترک خانه به سمت یک قرار ملاقات مهم و یا مهمانی بزرگ، اتفاق چندان خوشایندی نیست.

 

نقاط ممنوعه عطر زدن

 

5- زیر بغل

یکی از رایج‌ترین نقاط برای استفاده از اسپری‌های خوش‌بو کننده بدن، زیر بغل است. با وجود این، استفاده از عطر و ادکلن در این ناحیه کاملا باوری اشتباه است. این بخش از بدن به دلیل ساختار خاص و حساسی که دارد مکان نامناسبی برای زدن عطر و ادکلن است. بهترین محصولات مورد استفاده برای این بخش از بدن، انواع اسپری‌های اختصاصی، مام یا بادی‌اسپلش است.

عطر زدن به زیر بغل، ممکن است باعث ایجاد سوزش و خارش شود. تورم و قرمزی این بخش از بدن، از دیگر نشانه‌های خطرناکی است که پس از عطر زدن ممکن است شاهد آن باشید.

 

6- دست: بالارفتن احتمال حساسیت یا مسمومیت

عطر زدن به مچ دست و روی نبض، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر است. البته این موضوع تنها به مچ دست محدود شده و عطر زدن به دست‌ها، یکی از نبایدهای مهم در زمان عطر زدن است. عطرها می‌توانند به پوست انگشتان و یا کف دست، آسیب رسانده و باعث خشکی و اگزمای آن‌ها شوند. از سوی دیگر، ممکن است در اثر برخورد دست به دهان، چشم و یا خوراکی‌ها، مقداری از عطر به بدن شما وارد شود. بدین شکل، سوزش چشم، تلخی دهان و یا در موارد خیلی حساس‌تر، مسمومیت رخ می‌دهد.

 

نقاط ممنوعه عطر زدن

 

جمع‌بندی نهایی نقاط ممنوعه عطر زدن

در نگاه اول، عطر و ادکلن‌زدن کار بسیار راحتی به نظر می‌رسد. هرچند احتمالا شما هم متوجه شده باشید که برخی مواقع بوی ادکلن شما سریع‌تر از بین رفته و یا پخش بوی مناسب را ندارد. علاوه بر این، همیشه احتمال وقوع حساسیت در زمان استفاده نامناسب از عطر و ادکلن وجود دارد. به همین خاطر، در این نوشتار نقاط ممنوعه عطر زدن را با هم مرور کرده و دلیل این ممنوعیت را نیز به‌اختصار بیان کردیم. شما عطر و ادکلن خود را در کدام بخش‌های بدن استفاده می‌کنید؟ روش‌های اختصاصی خود را با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و
راهنمایی

02166551011 (5 خط)
0935-7744777 (پیامرسان)