مشاوره و
راهنمایی

02166551011 (5 خط)
0935-7744777 (پیامرسان)

برند ها

آرمانی

ارتو پاریسی

آزارو

اسکادا

اسنتریک مولکولز

آمواج

ایو سن لورن

باربری

بای کیلیان

بریتنی اسپیرز

بولگاری

بوگارت

پاکورابان

تام فورد

تروزاردی

تیزیانا ترنزی

تیری موگلر

تیفانی

جیمی چو

دانهیل

دل پزو

دی اسکورد

دی کی ان وای

دیزل

دیور

دیویدف

روبرتو کاوالی

زارا

زرجف

ژان پل گوتیر

سالواتور فراگامو

جان آرتس

جنیفر لوپز

شنل

فرانسیس کرکدیجان

کلینیک

کاپتان بلک

کارولینا هررا

کریستیانو رونالدو

کاچارل

کرید

کلوین کلین

گرلن

گوچی

لالیک

لانکوم

لانوین

لویی ویتون

مارک جیکوبز

مارلی

مون بلان

مرسدس بنز

نارسیسو رودریگز

ناسوماتو

ورساچه

ویکتور اند رلف

ویکتوریا سکرت

هاوس آف سیلیج

هرمس

هوگو

خوش آمدید

چگونه عطرساز شویم؟

برای اطلاع از قیمت ها و خرید عمده کلیک کنید.

از لذت سفر کردن در دنیای بی نهایت رایحه ها، همکاری با تیمی از متخصصان مشهور و در نهایت دیدن عطرهای خود در قفسه‌ها. صنعت عطرسازی می تواند یک حرفه بسیار جذاب و وسوسه کننده باشد.

با حدود ۵۰۰ عطرساز گواهینامه‌دار در سراسر جهان و تنها چندین عطرساز جدید که هر ساله تربیت می‌شوند، این حرفه گاهی به نظر می‌رسد رازآلود و اختصاصی است و تنها برای کسانی که ارتباطاتی قوی در این صنعت دارند قابل دسترس است.

عطرسازان اسپرانس از پس زمینه‌های بسیار متنوع به این حرفه وارد شده‌اند و همیشه میل به اشتراک گذاشتن تجربیات و اطلاعات خود با کسانی که علاقه به پیشرفت در همین راستا دارند، دارند. در ادامه به برخی از عطرسازان بااستعداد این شرکت پرداخته شده است.

چگونه حرفه عطرسازی خود را شروع کردید؟

برخی مانند عطرساز ارشد و مدیر عطرسازی اسپرانس در فرانسه، عطرسازی همیشه عشق و علاقه اش بوده است. هرچند این یک حرفه‌ای نبود که خانواده ایشان در ابتدا انتظار داشتند: “خانواده من همگی دکتر یا مهندس هستند. من به هیچ کدام از این کارها علاقه نداشتم و نمی‌خواستم انجام دهم، بنابراین شیمی را مطالعه کردم و سپس به مدرسه عطرسازی جدیدی که تازه تأسیس‌شده در ورسای، ISIPCA، رفتم. خانواده من همه فکر می‌کردند من دیوانه شده‌ام!”

آموزش در زمینه شیمی نقش کلیدی ای در زندگی او داشت. او در ابتدا به عنوان کارشناس بازار به اسپرانس پیوست و سپس با ترفیع به عنوان مدیر فنی، رهبری بخش‌های ترکیب، کنترل کیفیت و ارزیابی را پیش از تبدیل به یک عطرساز برعهده گرفت.

برای برخی از افراد، علاقه زودهنگام به عطرسازی منجر به علاقه مستقیم به این صنعت می‌شود. یکی دیگر از عطرسازان ارشد اسپرانس برای اولین بار کلمه عطرساز را در یک سفر خانوادگی به گراس یاد میگیرد. این علاقه او را به تحصیل در موسسه عطرسازی گراس و سپس حضور در مدرسه عطرسازی روبرته هدایت کرد.

او باور دارد که بهترین عطرسازان آنهایی هستند که جهان را به شکل متفاوتی تجربه می‌کنند – بوها را با قوی ترین احساسات و خاطرات خود ارتباط می‌دهند قبل از حس های حسی دیگر: “وقتی به قسمت هایی از زندگی ام نگاه میکنم، اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد بوی آنهاست قبل از اینکه به یاد بیاورم چه صدایی داشتند. بوی جنگل، نمک، اسب، طبیعت، چمن خرد شده تازه، و غیره. این اولین چیزی است که به ذهنم می‌آید قبل از هر جنبه دیداری.”

چه نصیحتی به کسی که علاقه‌مند به ورود به این صنعت است می‌دهید؟

برای کسانی که به عطر علاقه‌مند هستند و آرزوی تبدیل شدن به یک عطرساز را دارند، ویژگی‌هایی وجود دارد که به آن‌ها بهترین شانس را برای موفقیت می دهد.

برای Kamila Lelakova، عطرساز کنجکاو ، ادامه دادن به کاوش در عطرسازی کلیدی برای موفقیتش بوده است: “هرگز از بوییدن دست نکشید. همیشه هر چیزی را که توجه شما را جلب می‌کند ببویید، زیرا هیچ وقت نمی‌دانید کی الهام می‌گیرید. کنجکاو باشید!”

عطرساز ارشد اسپرانس نیز اهمیت ادامه دادن حرکت و کنجکاوی را تأکید می‌کند و باور دارد که حضور هر چه بیشتر در رویدادهای صنعتی عطر امکان‌ رسیدن به رویای عطرسازی رابیشتر میکند – زیرا فرصت برای شنیدن نکات و بوییدن عطرها و مواد خام جدید یک گام اساسی در فرآیند یادگیری است.

صبر و تعهد امور حیاتی برای پیشرفت هستند. عطرسازی حرفه‌ای کار ساده ای نیست و برای تسلط بر مهارت‌ها و استقرار در این زمینه، سال‌ها تجربه و تمرین لازم است: “ما نمی‌توانیم ناگهان فارغ‌التحصیل شویم و عطرساز شویم. هر چه بیشتر تجربه کسب کنیم، بهتر و سریعتر می‌شویم.”

عطرسازی یک حرفه جذاب و پربار در ایجاد عطر به صورت انحصاری مختص عطرسازان نیست. از برای این حرفه باید از ارزیاب‌ها، توسعه‌دهندگان عطر، تکنسین‌های GCMS، تا تیم بازاریابی کنار هم فعالیت کنند: متخصصان مختلف عطر از همه زمینه‌ها در طراحی عطر های اسپرانس نقش دارند.

اکثر عطرسازان معروف معتقدند که “قدم در دره” گذاشتن گام ضروری برای تبدیل شدن به یک عطرساز است. شروع هر نقش در صنعت عطر به شما امکان می‌دهد که با افراد و فرصت‌های مناسبی در ارتباط باشید و به شما اجازه می‌دهد که ارتباطات لازم و شغف خود را به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

چگونه حرفه عطرسازی را شروع کنیم؟
برخی مانند عطرساز ارشد و مدیر عطرسازی اسپرانس در فرانسه، عطرسازی همیشه عشق و علاقه اش بوده است. بعد از مطالعه شیمی و حضور در مدرسه عطرسازی، به تدریج به این صنعت وارد شد و در اسپرانس به عنوان عطرساز فعالیت کرد.

 چه نصیحتی به کسی که علاقه‌مند به ورود به صنعت عطرسازی است می‌دهید؟
صبر و تعهد امور حیاتی برای پیشرفت هستند. عطرسازی حرفه‌ای کار ساده ای نیست و برای تسلط بر مهارت‌ها و استقرار در این زمینه، سال‌ها تجربه و تمرین لازم است. همچنین اهمیت ادامه دادن حرکت و کنجکاوی و حضور در رویدادهای صنعتی عطر برای شنیدن نکات جدید و بوییدن مواد خام جدید برای یادگیری بیشتر است.

 چگونه عطرسازی می‌تواند یک حرفه جذاب و پربار باشد؟
عطرسازی یک حرفه جذاب و پربار است زیرا امکان ایجاد عطرهای منحصر به فرد و مشارکت در فرآیند آفرینش یک اثر هنری و زیبا را فراهم می‌کند. این حرفه فرصتی برای کشف و خلق زیبایی‌های بویایی فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا شخصیت و احساسات خود را از طریق عطر به اشتراک بگذارید.

عطر سازان چه نقشی در فرآیند تولید عطر دارند؟
افراد مختلفی از زمینه‌های مختلف در فرآیند تولید عطر نقش دارند، از ارزیاب‌ها، توسعه‌دهندگان عطر، تکنسین‌های GCMS، تا تیم بازاریابی که همه با هم برای طراحی عطرهای منحصر به فرد همکاری می‌کنند.

چگونه می‌توان عطرهای منحصر به فرد ایجاد کرد؟
ایجاد عطرهای منحصر به فرد نیازمند تجربه، دانش شیمیایی، احساس هنری و خلاقیت است. از همه مهم‌تر، باید قادر به تلفیق نت‌های مختلف برای ایجاد ترکیبات بویایی استثنایی و جذاب باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و
راهنمایی

02166551011 (5 خط)
0935-7744777 (پیامرسان)